Jak działa dropshipping?

dropshipping

Obecnie pojawia się coraz więcej rozwiązań handlowo-logistycznych dla unowocześnienia sprzedaży. Powstają również modele polecane dla małych i średnich przedsiębiorców. Jednym z nich jest dropshipping.

O co chodzi?

Przede wszystkim dropshipping pozwala ograniczyć ryzyko istniejące przy prowadzeniu e-sklepu, a także jest pomocny przy tworzeniu i poszerzaniu oferty produktowej bez środków finansowych. Jest również nie bez znaczenia dla utrzymania stałych kosztów funkcjonowania działalności na niskim poziomie. By rozpocząć dropshipping, sprzedawca internetowy musi wybrać hurtownię, asortyment i promocję sklepu. Następnym krokiem jest nawiązanie kontaktu z danym sprzedawcą, i rozpoczęcie z nim współpracy na szczeblu sprzedaży towarów. Niejednokrotnie wymagane jest podpisanie umowy dla umożliwienia wykorzystania opisów oraz zdjęć dla celów marketingowych.

Cele

Głównym celem dropshippingu jest promocja sklepu internetowego. Dostawa owoców, hurtownie erotyczne i sportowe bardzo często wykorzystują droppshiping. Jako że nie inwestuje się w towar sklepu, możliwe jest zaoszczędzenie środków na promocję i reklamę. Również w zależności od hurtowni może istnieć możliwość dołączania do przesyłek własnych zasobów reklamowych, po ustaleniu takich warunków z hurtownią. To ona jest odpowiedzialna za komplementowanie zamówienia, obsługę magazynową, wysyłkę do klienta oraz obsługę reklamacji. Ty natomiast za promocję oraz… generowanie zysków na swoim koncie.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*